OCTA vai KASKO?

Izmantot savu KASKO apdrošināšanas polisi, vai gaidīt rīcību no vainīgā autovadītāja OCTA apdrošinātājiem?


Šādu jautājumu prātā pārcilā ceļu satiksmes negadījumā cietušie autovadītāji, un bieži vien izvēlas tieši KASKO, jo brīvprātīgā apdrošināšana palīdz remontu veikt ātrāk. Apdrošināšanas akciju sabiedrības “BTA Baltic Insurance Company” (turpmāk - BTA) apkopotie dati liecina, ka kopš pagājušā gada sākuma 44% visiem KASKO pieteikumiem tikuši atrisināti laika periodā līdz 7 dienām. Savukārt ar OCTA pieteikumiem nedēļas laikā izdevies tikt galā vien 22% gadījumu.

 

Ceļu satiksmes negadījumā iekļuvušajiem autovadītājiem, kuri sadursmē nav vainīgi, pastāv iespēja izvēlēties, kuram apdrošinātājam pieteikt apdrošināšanas atlīdzību. Viņi var pieprasīt segt izdevumus vainīgā autovadītāja obligātās civiltiesiskās atbildības apdrošināšanas jeb OCTA polises, vai arī no savas brīvprātīgās apdrošināšanas jeb KASKO polises. BTA gadījumā aizvien vairāk klientu izvēlas otro variantu, jo gandrīz puse pieteikumu tiek noregulēti jau nedēļas laikā. Kopš 2022. gada sākuma 16% nokārtoti vienas diennakts laikā, 15% divās līdz trīs dienās un vēl 13% - četrās līdz septiņās dienās. Ilgāk par mēnesi nākas gaidīt vien sarežģītākos, grūtāk izvērtējamos gadījumos, tādi ir ap 14%.

 

OCTA pieteikumu noregulēšana notiek ilgāk, jo tajā iesaistīti vairāk dalībnieki un apdrošināšanas atlīdzības regulēšanu uzņemas vainīgās puses apdrošinātājs. OCTA statistika rāda, ka pirmās diennakts laikā izdevies nokārtot vien 4% no visiem pieteikumiem, 2-3 dienās 9%, un atlikušajās pirmās nedēļas dienās – vēl 9%. Savukārt ilgāk par mēnesi ievilkušies 30% lietu. Tas nozīmē tikai vienu – automašīnas remontēšana būtiski aizkavējas un cietušajiem iespēju atkal sēsties savā spēkratā jāgaida neiepriecinoši ilgi.

Savukārt vēršoties pie sava apdrošinātāja apdrošināšanas atlīdzības formalitāšu kārtošanu ar vainīgās puses apdrošinātāju uzņemsies apdrošinātājs un veiks atlīdzības izmaksu, vēlāk to atgūstot no CSN izraisījušās puses apdrošinātāja.

 

“KASKO polises noformēšana automašīnai jau pati par sevi ir atbildīga rīcība, kas pasargā no neplānotiem izdevumiem. Dati par apdrošināšanas gadījumu noregulēšanas ātrumu uzskatāmi parāda, ka KASKO polišu īpašnieki pēc negadījuma var ātrāk atgūt savu saremontēto spēkratu un pat remonta laikā lietot maiņas auto, ja iekļāvuši šādu segumu polisē. KASKO prēmijas apmērs, šī brīža ekonomiskajā situācijā, var radīt papildus sarežģījumus, tāpēc BTA saviem OCTA klientiem piedāvā iegādāties ne tikai tehniskās palīdzības apdrošināšanu, Jurista palīdzību, bet arī atlīdzību pie sava apdrošinātājā, ja klients nav atbildīgs par CSN izraisīšanu,” skaidro BTA Apdrošināšanas atlīdzību departamenta direktors Kārlis Liepiņš, piebilstot, ka remonta izdevumus apdrošināšanas kompānija ar regresa prasību piedzen no negadījumā vainīgā autovadītāja OCTA polises izsniedzēja.

 

Pieteikumu izskatīšanas ātrumu pozitīvi ietekmē arī tas, ka klients var izvēlēties ērtāko paziņošanas formu. KASKO gadījumā 75% priekšroku dod telefona zvanam, 16% izmanto tīmekļa vietni un 6% - pašapkalpošanās portālu un arī šīs pašas priekšrocībās klients var izmanot, piesakot “OCTA pie sava apdrošinātāja” negadījumu.

 

Raksts tapis sadarbībā ar apdrošināšanas kompāniju BTA

 

Avots

RED insurance brokers

RED – ne tikai spilgts, bet arī profesionāls un Tev draudzīgs tonis