Šogad 1. augustā savu darbību izbeidz esošā obligātajā civiltiesiskajā transportlīdzekļu apdrošināšanā (OCTA) izmantotā "Bonus Malus" sistēma, kas tiek aizstāta ar centralizētu apdrošināšanas vēsturi
No 1. augusta atteiksies no esošās OCTA “Bonus Malus” sistēmas
Šī gada 1. augustā beigs darboties esošā Bonus – malus (BM) sistēma, transformējot to uz centralizētu apdrošināšanas vēstures datu sniegšanas servisu bez sarežģītiem algoritmiem un formulām, kas padarīja līdzšinējo BM sistēmu grūti uztveramu. Tas tiek darīts, arī lai atvieglotu informācijas apmaiņu starp Zaļās kartes sistēmas dalībvalstīm.
Vērtējot klientu riskus, apdrošinātāji joprojām ņems vērā transportlīdzekļa īpašnieka vai reģistrētā turētāja apdrošināšanas vēsturi, kas ietver līdzšinējo apdrošināšanas gadījumu un apdrošināšanas dienu skaitu rādītājus, kā arī citus kritērijus / riska faktorus, kuri ir katra apdrošinātāja ziņā (piemēram, dati par īpašnieka soda punktiem, transportlīdzekļa izmantošanas mērķis un vieta u.tml.). Personas apdrošināšanas vēsturē tiks apkopoti dati kopš 2004.gada 1.maija un tie bez maksas būs pieejami Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs (turpmāk – LTAB) tīmekļa vietnē www.ltab.lv un LTAB OCTA lietotnē, visiem transportlīdzekļa īpašniekiem vai reģistrētajiem turētājiem.
“Latvijā līdz šim pastāvošā BM sistēma bija balstīta uz komplicētiem algoritmiem un formulām, kas padarīja to grūti uztveramu. Līdz ar BM sistēmas transformāciju, apdrošināšanas vēstures datu atspoguļošana tiks īstenota vienkāršā un saprotamā veidā. Tiks atspoguļots apdrošināšanas dienu un izraisīto apdrošināšanas gadījumu skaits par periodu kopš 01.05.2004. par visiem transportlīdzekļiem, kam persona būs reģistrēta kā īpašnieks vai turētājs,” informē LTAB valdes priekšsēdētājs Jānis Abāšins.
Līdzšinējā BM sistēma nodrošināja apdrošināšanas vēstures datu, – izraisīto ceļu satiksmes negadījumu (apdrošināšanas gadījumu) un apdrošināšanas dienu skaitu, pārskatīšanu reizi gadā par pēdējiem 11 gadiem. Turpmāk personas apdrošināšanas vēstures datu atjaunošana tiks veikta katru dienu, par periodu kopš 01.05.2004.
“BM sistēmas reorganizācija neietekmēs to kā apdrošinātāji noteiks apdrošināšanas prēmijas (polises cenu), jo tāpat kā līdz šim, katrs apdrošinātājs patstāvīgi vērtēs klienta apdrošināšanas risku un noteiks apdrošināšanas prēmijas apmēru,” skaidro LTAB valdes priekšsēdētājs.
Raksts tapis sadarbībā ar Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroju